În o clasǎ în care sunt mai multe fete (10-15) şi bǎieţi, mai tot timpul o fatǎ va fi în perioada maximǎ a ciclului, fapt arǎtat şi prin faptul cǎ se simte mai rǎu dar şi prin dereglǎri hormonale ce o face sensibilǎ la propunerile din partea bǎieţilor, prin dorinţa de socializa, prin dorinţa de a vorbi mai deschis, prin spiritual deschis şi curat, rîde la glumele bǎiatului, etc.. De obicei fetele sunt atrase de bǎieţii care sunt mai bine dezvoltaţi, fizic, de cei cu barbǎ sau mustaţǎ, de cei cu o voce mai groasǎ. Bǎieţii sunt atraşi de unele modificǎri ale corpului fetelor.


La mai toate speciile de pe Terra, prezenţa unui grup mixt duce la apariţia unei competivitǎţi uneori prost înţeleasǎ, este de fapt o situaţie fǎrǎ ieşire, bǎieţii fiind stimulaţi de cǎtre fete, inclusiv prin hormoni, iar fetele sunt stimulate de apropierea bǎieţilor. Aceastǎ stimulare este prezentǎ şi prin  înfrumuseţarea în mod excesiv, din partea fetelor pînǎ la gesture vulgare din partea bǎrbaţilor.
Orice fatǎ are o încredere neţǎrmuritǎ în bǎieţi, iar din aceastǎ încredere ar trebui sǎ se formeze o relaţie de prietenie, urmatǎ de cǎsǎtorie, o familie, iar dupǎ cǎsǎtorie sǎ înceapǎ viaţa de familie, cu soţul.


Am întîlnit un caz patologic, în care un tînǎr pentru a-şi demonstra masculinitatea a insistat pe lîngǎ fata respectivǎ pînǎ ce fata respectivǎ a cedat. Între cei doi a ieşit ceva urît, poate tipul a bǎtut-o pe fatǎ, iar de dupǎ consumarea relaţiei sexuale cei doi nu au mai vorbit niciodatǎ. Mai multe fete, cunoscînd bine tipul, a avertizat fata dar nu a vrut sǎ asculte. Nu ştiu ce a fost mai rǎu, violul la care a fost supusǎ fata sau glumele la care a fost supusǎ de cǎtre tînǎr şi anturajul sǎu. S-a lǎudat imediat în clasǎ cǎ s-a culcat cu ea, doar o singurǎ datǎ, doar sǎ îi vadǎ fundul, nu a iubit-o, totul a fost o minciunǎ. Imediat un altul s-a dus la ea şi a întrebat-o : «Nu vrei sǎ te culci şi cu mine? Dacǎ te-ai culcat cu urîtul ǎla de ce nu te culci şi cu mine.» Din ziua aceea tipa nu a mai zîmbit, nu a mai rîs, nu a mai reacţionat deschis în relaţiile cu un bǎrbat. Aceste traume trec de la o generaţie la alta. Victima unui abuz nu va iubi copii săi deoarece are repusie faţă de viaţa de familie, faţǎ de viaţa sexualǎ, copii săi mai apoi au o viaţă tulburată plină de umbre, de regrete. Orice fatǎ, cînd merge este mai mîndrǎ, mai frumoasǎ, mai completǎ, lipsitǎ de griji. În momentul începerii vieţii de familie, femeia este completatǎ de bǎrbatul ei. Am sǎ dau în continuare un exemplu : Armǎsarii merg ţanţoş pe stradǎ. Caii (au fost castraţi) nu mai merg ţanţoş, ci merg mai tot timpul cu capul plecat. La om fata merge ţanţoş, iar bǎrgaţii din anturaj sunt atraşi în mod ireversibil de fatǎ.
Toatǎ aceastea sunt de fapt o problemǎ socialǎ, o problemǎ pornind de la superficialitatea cu care sunt privite problemele tinerilor, de la o politicǎ de struţ, dacǎ nu aflǎm cǎ fetele sunt înghesuite prin grupurile sanitare încǎ începînd de la 12-13 ani, încep viaţa sexualǎ încǎ înainte de a avea buletin, cǎ fetele cînd merg la grupul sanitar merg cîte douǎ trei, etc..


Un alt aspect este dat de modalitatea diferitǎ de a asimila cunoştinţele, întîlnitǎ între fete şi bǎieţi. Unul dintre exemple este urmarea de cǎtre fete a unor licee cu specific bǎrbǎtesc: minerit, construcţii, etc..
Un alt aspect este diferenţa pregnantǎ de concentrare  întîlnitǎ la adolescenţi. Programa de şcoalǎ ar trebui diversificatǎ în funcţie de aceste caracteristici ale tinerilor. Poţi în continuare sǎ pici 30-40 % din bǎieţi pentru cǎ nu pot asimila cunoştinţe în domeniul limbii române, sau dai la bacalaoreat un obiect care intereseazǎ bǎieţii. Cantitatea de materie trebuie redusǎ în acest caz.


Un alt aspect este modul de învǎţare, diferǎ de la o fatǎ la bǎiat, de a recepta informaţiile. De aici trebuie un mod diferit de predare în şcolile de fete şi în şcolile de bǎieţi. Puteţi schimba ceva s-au vǎ prefaceţi cǎ nimic nu s-a întîmplat.
Propun pentru început înfiinţarea unor clase de liceu pentru fete în cadrul şcolilor generale, iar în cadrul liceului separat clase pentru bǎieţi şi pentru femei, cu condiţia ca sǎ nu plece de la ore în acelaşi timp, sau sǎ vinǎ la ore în aceeaşi timp. Se pot organiza în licee un etaj pentru fete şi un etaj pentru bǎieţi în cazul cînd urmeazǎ în acelaşi timp. Mai apoi ideal ar fi realizarea unor clase în funcţie de nivelul spiritual al tinerilor.
În momentul apariţiei diferenţelor între sexe apar „relaţiile sociale”, denaturate. Unii dintre adolescenţi cred cǎ pentru a fi binevǎzut în aceastǎ societate, în care în mod barbar sunt incluşi fete şi bǎieţi, trebuie sǎ facǎ unele compromisuri. Aceste compromisuri încep de la unele glume şi continuǎ cu acceptarea unor gesturi din partea bǎiatului. Treptat, treptat fata devine mai vulgarǎ, mai grosolanǎ pierzînd din feminitate din însǎşi esenţa vieţii. Acest tobogan se terminǎ la acceptarea unei relaţii sexuale cîţiva ani mai tîrziu neştiind unde duc acele fapte, etc.. Un compromis atrage un alt compromis. Dupǎ o relaţie începutǎ cu un bǎiat un noroc ar fi continuarea acelei relaţii, mai mulţi ani urmatǎ de cǎsǎtoria tinerilor. De obicei nu se terminǎ aşa. O relaţie începutǎ pripit se terminǎ prost. Imediat apare un nou compromis şi de obicei o relaţie mai proastǎ ca prima. Aceste combinǎri sunt din ce în ce mai periculoase pentru tineri. Se erodeazǎ dragostea, iubire, speranţa, ce apare în prima relaţie sexualǎ, aceastǎ dragoste este însǎ-şi motorul ce animǎ viitoarea cǎsnicie. Dispare iubirea, apar unele îndoieli. Copii din cǎsnicii de compromis sunt mai puţin iubiţi, doriţi. Copii iubiţi, doriţi sunt mai inteligenţi mai afectuoşi mai iubitori faţǎ de copii lor.


De obicei fata are de unde alege cu cine să fie. În momentul cînd a căzut baticul jos, nu alege femeia cu cine se culcă ci alege bărbatul. Femeia aşteaptǎ sǎ fie ‚aleasǎ’ de cineva.
De obicei înţelepciunea bǎtrîneascǎ spunea cǎ în cǎsǎtorie trebuie sǎ intre ca fatǎ cinstind astfel cǎsnicia şi bǎrbatul cu care s-a cǎsǎtorit. În vechime dacǎ nu era fatǎ în noaptea nunţii, era adusǎ acasǎ cu o cǎruţǎ spre bǎtaia de joc a satului. Am întîlnit o poveste destul de interesantǎ a vieţii cǎlǎuzitǎ de aceste precepte. Aceastǎ dragoste, din tinereţe, trece peste orice obstacol, învinge chiar şi moartea. Este legǎtura supremǎ între un bǎrbat şi o femeie. Aceastǎ dragoste fizicǎ nu este întrecutǎ decît de dragostea dintre om şi Dumnezeu. Povestirea în care aceastǎ dragoste din tinereţe învinge chear şi moartea se numeşte Baltagul şi a fost scrisǎ de Mihail Sadoveanu. Am mai întîlnit cazuri de iubiri extraordinare, în care în momentul în care cînd se întîlneau în camera respectivǎ parcǎ se fǎcea luminǎ, luminǎ ce cuprindea şi ieşea din ambii soţi.
Problema este mai profundǎ, s-a corupt tot sistemul, crezînd cǎ sistemul actual de învǎţǎmînt este cel mai bun. De fapt cam toţi cei ce au fǎcut în  modul acesta în liceu, considerǎ cǎ liceul în starea s-a actualǎ este bun şi nu trebuie schimbat. Poate dacǎ la rîndul tǎu ai o fatǎ care este înghesuitǎ, bruscată, atunci ai sǎ-ţi schimbi pǎrerea.

Go to top